Březen 2017

DISKUSE k nadjezdu podjezdu ve Velké Chuchli

31. března 2017 v 23:04 | Příští týden v základní škole se bude s odborníky hovořit o problematice železničního přejezdu. Nyní máte chuchelští občané poslední možnost jak se prostřednictvím tohoto blogu domluvit. Tak se nestyďte a pište do komentářů. |  NADJEZD
Václav Burle - Ale proč jezdit přes Lahovičky? Vždyť by se mohla otevřít křižovatka na ulicích Dostihová - Strakonická. Když je světelná křižovatka na Zlíchově, tak proč by nemohla být i v Chuchli. Navíc je nutné připomenout, že na "dálnici" Strakonická na Baních je dokonce přechod pro chodce. Takže můžeme přece požadovat křižovatku u fotbalového hřiště. Nebo sand by to nešlo? Co na to chuchelská odborná inteligence?

Jak vyrobit stromovnici

26. března 2017 v 23:28 | Protože vím, že v Chuchlích je mnoho sadařů a zahrádkářů, tak něco málo k zamyšlení.... |  - - sady
Stromovnice neboli zahradnická mast, je podobně jako zahradnický vosk, nepostradatelnou pomůckou každého zahradníka. Používá se k ošetření ran ovocných stromů a okrasných dřevin po jejich mechanickém poškození a můžeme si ji koupit nebo sami vyrobit. Protože houbařská sezona se ještě nerozjela, zatímco práce na zahradě jsou v plném proudu, domnívám se, že pro čtenáře tohoto blogu je v současné době důležitější předpis na stromový balzám, než předpis na houbový guláš.

Zvláště když jsem našel v knize Zkušený zahradník od Josefa V. Leichta z roku 1863 praxí osvědčený návod na jeho výrobu, který se bude čtenářům určitě líbit. Nazývá se "Chrisova zahradnická masť" a suroviny na její výrobu jsou levné a snadno dostupné: Vezmi půl dílu hrnčířské hlíny, jeden díl kravince (kravského lejna), rozšklubané kravské chlupy a terpentin. Hlínu rozetři na plochém kameni pěstí, aby byla co hustá kaše, a přidávej do toho hovězího lejna a chlupů stejně to vše promíchej. Terpentin se nad uhlím rozhřeje, kaše tato se rozetře, nalije se do ní rozpuštěného terpentinu a rukama dobře se prohněte. Venku ponechaná hmota za několik hodin ztvrdne co kámen, pročež se dá do hovězího měchýře a ku potřebě se uloží do vody.

Pokud si tento stromový balzám sami vyrobíte, nezapomeňte se rozdělit o dojmy a zkušenosti se čtenáři tohoto blogu.

Poznámka autora: Chris Ghyselen byl belgický architekt a zahradník. -jp-

Centrum Chuchle aneb jak to dělají rozumní lidé jinde

24. března 2017 v 10:08 | Nyní je ten správný čas se rozmyslet co budeš chuchelský občane požadovat. Jednej než bude pozdě! |  CAUSA Centrum Chuchle
Informace nedostáváme, ale jedno je zřejmé. Na chuchelské radnici se připravuje na občany podraz. Nebo snad dostane každý z nás možnost se rozhodnout co budeme uprostřed naší milované vísky chtít? Minisídliště, novou obrovskou radnici, nebo park s příjemným zázemím?

Je opravdu dobrým nápadem si postavit ohromnou novou radnici?
Nebylo by rozumnější se vrátit do historie?
Do doby, kdy na úřadě byl předseda MNV a jeden tajemník?
Do doby, kdy se sousedé měli rádi a nenávist neznali?

A NEJEN NA TOTO TÉMA BUDE CHUCHELSKÝ OKRAŠLOVACÍ SPOLEK
4. DUBNA OD 16. 00 HODIN V KLUBOVÉM DOMĚ PROMÍTAT FILM
O HISTORII ALE I SOUČASNOSTI OBCE
VŠICHNI JSTE SRDEČNĚ ZVÁNI
(pro velký zájem doporučujeme si přinést vlastní židli.)

Velká Chuchle není v Praze, republice, jediná, která bude řešit centrum obce. Otázkou je jestli bude minisídliště, zrušení současných parčíků, například ten s pomníkem padlých hrdinů, ohromné domy, nebo naopak park s rybníčkem, kavárničkou, zázemím pro hry dětí apod. Podívejme se v krátkosti jak to plánují některé městské části v Praze.

Všude mají jednotný plán. Žádná sídliště, domy, ale naopak parky!!! Občané v "referendu" rozhodli, že jak sídliště v Bohnicích, tak i to v Ďáblicích bude sloužit lidem. Veřejná prostranství budou volně průchodná pro pěší. Vysázeny budou stromy, keře, záhony. Součástí bude altán s občerstvením a veřejnou toaletou. Důraz se bude klást i na prvky s vodou.

Velice frekventované prostory se tak do konce letošního roku promění na prostor pro scházení se místních obyvatel a pro pořádání různorodých veřejných a společenských akcí. Není to snad dobrý nápad k následování. Nebo opravdu chceme to minisídliště?

...

Optimalizace trati Smíchov - Černošice - Plzeň aneb co se v chuchelském zpravodaji a na internetu nedozvíte!!! Proč asi?

23. března 2017 v 10:40 | Občané Velké i Malé Chuchle se více dozví na setkání s odborníky 5. dubna v 18,30 hodin v základní škole |  NADJEZD
...
Pro chucheláky bude koridor přínosem až v okamžiku, kdy vlaky začnou zastavovat na nové zastávce u Startu...

Je veřejným odborným tajemstvím, že trať na Beroun je přetížená.
Stát, tedy jeho odborné výbory, chce jí ještě více zatížit.
Od konce roku na ní budou navíc nasazeny nové expresní vlaky!

TRAŤ NA BEROUN BUDE UVEDENA DO LEPŠÍHO STAVU AŽ V ROCE 2025

Na dubnové schůzce se určitě bude hovořit o chuchelském nadjezdu, podjezdu.
Podle našich přátel to s ním nevypadá dobře.
Je třeba si v této souvislosti uvědomit, že takových nebezpečných míst
je na trati do Plzně neurekom. Tak proč zrovna jen Chuchle?
Podle informací, které průběžně dostáváme, St. Fresl stále preferuje nadjezd!
To jistě není nic proti ničemu, ale požadujme aby si o tom mohl občan rozhodnout sám!

V polovině března se na místním chuchelském úřadu uskutečnila schůzka odborníků, ohledně výstavby nadjezdu alias tunelu. Za obec byli přítomni kromě pana starosty a několika zastupitelů i členové územního plánu Pavel Klán, Jiří Špaňhel, Josef Dušek, Vladimír Kozák. Na informativní schůzku nebyl pozván žádný z chuchelských inženýrů, architektů apod. Chyběli i členové stavebního výboru!

Podívejme se bodově na problematiku chuchelského železničního přejezdu nejnovějšími názory našich přátel z ministerstva dopravy a Správy železniční dopravní cesty.

Při pohledu na železniční přejezd se nabízí otázka kam by se ta zastávka asi vešla. Co je pro Chuchli důležitější? Nadjezd, podjezd, nebo nádraží? Být či nebýt?

A je tady pro občany další problém. Nepřivede přemostění kolejí do Chuchle po Strochuchelské a Mezichuchelské ještě více vozidel? Uvědomuje si vůbec někdo, že jde o zdraví obyvatelstva?!

*** Na železniční trati ze Smíchova do Berouna, která se rozpadá, se denně přepraví 25 000 pasažerů. Nikdo ale neví kolik lidí se z Poberouní přepravuje auty. A právě ta jsou pro Velkou Chuchli velkým zdravotním problémem. A to v podobě ulic Mezichuchelská a Starochuchelská.

*** Dalším černým Petrem pro chucheláky je, že se nepočítá s vybudováním moderní železniční zastávky. Olázkou je co jim bude platný nadjezd, podjezd, když nebudou mít šanci moderní vlaky používat!

*** Nejdůležitější je informace, která říká, že se bude opravovat kolejové těleso. O stavbě nadjezdu - potažmo podjezdu - se v dohledné době neuvažuje. Od dubna do června bude výluka mezi Smíchovem a Radotínem, pak bude probíhat oprava mostu mezi Dobřichovicemi a Řevnicemi. Navíc v tomto termínu proběhnou opravy mezi Karlštejnem a Berounem. Cestující budou přestupovat na autobusy. Jistě není nutné zdůrazňovat, že opět ještě více na silnicích bude aut.

*** Velkým problémem je, že s budováním koridoru nesouhlasí nemálo obcí. Bohužel podrobnosti neznáme. Pouze se ví, že radotínské zastupitelstvo zatím s malým výsledkem bojuje za novou moderní železniční stanici.

*** Víme kolik cestujících nastupuje každý den na hlavním nádraží (5825), na Smíchově (5575), Radotín (3533), Řevnice (1836), Černošice(1888), Dobřichovice(1460), Beroun (1147). Jsou ta čísla velká nebo naopak malá? Ukázkou může být Beroun. Ono to vypadá, že z tohoto města všichni na Prahu jezdí auty! O Velké Chuchli nejsou známá žádná čísla. Je to pochopitelné protože nádraží je chuchelskými občany ze známých důvodů ignorováno. A tak tomu bude až do dne než vznikne nová zastavka u Startu.

*** Jak zde na chuchle.blog.cz již mnohokrát napsáno opět je ve hře tunel Malá Chuchle - Beroun. Trať kolem Berounky bude regionální a ta podzemní bude určena pro rychlovlaky.

*** Vše co by se mělo týkat spolehlivého cestování je však na této trati v nedohlednu. V současné době - a ta bude trvat ještě hodně dlouho. Až do roku 2025 - není dne aby se na této kolejové trase něco nestalo. Jedná se zejména o poruchy zabezpečovacích zařízení (viz chuchelský přejezd), neustále kvůli stavu kolejí jsou výluky, další závady přetrvávají na trolejovém vedení. A tak by se ještě dlouho dalo pokračovat.

*** Je pravdou, že cestování po této trati je výhodnější, rychlejší a pohodlnější než auto a to zejména když konečnou stanicí je hlavní nádraží, ale i Smíchov. Jenže problémem jsou ty neustále závady, problémy. Na vlak se nelze spolehnout. Je známa řada případů, že lidé pospíchali do školy na zkoušky, na důležité porady apod. a nejednou přišli pozdě. Potom se na vlak student, člověk těžko vymlouvá. Zejména když je to každou chvíli.

A na závěr hádanka, kterou jsme před časem na snímku obdrželi od pana Střihavky. O jaký dům že se to jedná?



Helleborus - Čemeřice v řecké mytologii

19. března 2017 v 19:59 Flora
Na zahrádkách začínají, jako každé jaro, kvést čemeřice a tak nastal čas, abychom si o těchto poněkud záhadných kytkách zase něco pověděli. Tentokrát o tom, jakou úlohu sehrály v řecké mytologii.

Čeměřice černá (Helleborus niger) je kvetoucí rostlina z čeledi pryskyřníkovitých (Ranunculaceae), která je již od středověku považována za účinný prostředek před zlými duchy a černou magií (Patočka et al., 2014) . Tato asi 15-30 cm vysoká vytrvalá bylina se silným podzemním oddenkem, který je černé barvy (odtud i její druhový název) je bylina po všech stránkách podivná (Patočka, 2009). Např. už jen tím, že kvete v zimě, často i pod sněhem. Její jemně vonící květy často vykukují přímo ze sněhu.

Čemeřice pochází z východní Asie a jižní Evropy, kde planě roste v kamenitých půdách bohatých na humus a vápník. Většinou se vyskytuje ve vyšších polohách, až 1800 m. n. m. Přirozený areál čemeřice černé se nachází na jihu střední Evropy (Balkánské země, Rakousko, Švýcarsko, Itálie), převážně v Alpách a Apeninách. V České republice je pěstovaná na zahrádkách jako okrasná jarní květina. Rostliny, které vzácně nacházíme ve volné přírodě, jsou zplanělé. Ve světe roste kolem 40 druhů čemeřic.

Je to rostlina jedovatá (Čakar et al., 2014) a za její jedovatost mohou toxické glykosidy a saponiny (Maior a Dobrotă, 2013) a zřejmě i další sloučeniny (Mimaki et al., 2003). Jako každá rostlina s obsahem biologicky aktivních látek, také čemeřice našla své místo v lidovém léčitelství (Isaac, 1976; Fujita et al., 1995; Appelgren, 2016; Elahi et al., 2016), ale teprve moderní medicína zkoumá, zda by nenašla uplatnění proti současným nemocem (Gabryszewska, 2016). Studium staré řecké literatury přineslo poznatky o tom, že čemeřice byla využívána zejména jako prostředek zvyšující odolnost proti různým jedům. Řecké bájesloví přináší mýtický příběh o tom, jak legendární věštec a léčitel Melampus, vyléčil šílenství tří dcer Proitose, knížete z Tirynosu a pozdějšího krále Argosu (Do Sameiro Baroso, 2015). Ty onemocněly šílenstvím, když urazily bohyni Héru.

Analýza této legendy napovídá, že popisy šílenství královských princezen vychází ze skutečného pozorování. Terapeutický úspěch Melampuse je přičítán tomu, že jako lék použil čemeřici. Farmakologická analýza zachovaných rostlinných vzorků ukazuje, že čemeřice černá byla v Řecku skutečně požívána (Olivieri et al., 2016) a není proto vyloučeno, že jednou bude při podobných psychiatrických poruchách zase využívána (Radden, 2017). -jp-

Smutný je pohled na ten chuchelský svět. Pokrok se prý zastavit nedá. Každopádně veškerá rozhodnutí mají v rukách občané!

19. března 2017 v 12:45 | Ještě není rozhodnuto, ale na polích nad Velkou Chuchlí vyroste obří monstrum. A to na nejkvalitnější zemědělské půdě... |  CAUSA Centrum Chuchle
Opravdu ty zrůdnosti občane chceš? A další na nás čeká v podobě chuchelského centra. Podívejme se jak se na to, ve světové souvislosti, dívá umělec, fotograf...

Jsou místa, kam se vracet nechci, protože svět se změnil
a já si chci ta místa pamatovat tak, jak si je pamatuju.
Třeba Peking.
Já si ho pamatuji jako malebné, zajímavé město,
kde jediné znečištění vzduchu bylo, když vítr přivál písek z Gobi.
Kamarád tam byl nedávno a nemohl ani odletět, jaký tam byl smog.
Staré město úplně zničili a všude postavili paneláky.
Tam bych se vracet nechtěl, protože bych asi brečel.

Antonín Kratochvíl
legionář, fotograf

Václav Burle: Já v souvislosti se slovy pana Kratochvíla bych chtěl naši rodnou a milovanou vísku poznávat pouze jako vesnici. V žádném případě nechci ve středu obce minisídliště. Naopak bych si uměl představit zelený barevný park. Postavit moderní baráky to umí každý. Ale vybudovat vesnici v novém století, v novém pojetí, tak to už je určitě pro architekty pořádný oříšek. Jenže ono tady nejde o krásu, učelnost, ale opět jen o ty zatracené peníze. Postavit, ubytovat, vydělat a po nás potopa!

EXISTUJE ZÁKON, VE KTERÉM SE ŘÍKÁ,
ŽE ZEMĚDĚLSKÁ PŮDA JE NEDOTKNUTELNÁ!
TAK PROČ JÍ V CHUCHLI STÁLE ZASTAVUJÍ?


Okolí Chuchle bylo překrásné. Pak se něco stalo a nastala jedna velká hrůza. Ale na toto téma je zde na blogu mnoho článků. Dokumentovat si to můžeme například na polní cestě do Lochkova. Tu lemovala alej ovocných stromů. Ó jak ty plody byly chutné. Dnes si je kupujeme v supermarketech. Jsou ošetřené chemií a pocházejí z dalekých zemí. U cesty bývávala i studánka a nedaleko obrovský kříž ze sliveneckého mramoru. Podobný stále ve Slivenci stojí. A co se nestalo.

Přišel starosta, zastupitelstvo a vše si tam nechali zničit. Ovocné stromy vykáceli, studánku zahrabali a kříž vyhodili do povětří. A aby toho nebylo málo, tak z polní cesty udělali dálnici ze které vedou další zpevněné komunikace. Prý se tady všude na polích bude stavět. A přitom existuje zákon, který to nepřipouští. V jaké že to společnosti žijeme?

...a tak se i stalo, že ve Velké máme, na úkor přírodní rezervace, vozovku ve tvaru písmene S. Takovou nemají ani v Alpách.

PROČ SI NEPOSTAVIT V CHUCHLI ELEKTRÁRNU

Radní pro životní prostředí RNDr. Jana Plamínková připravuje na Lahovské v trojúhelníku styku Lochkova, Velké Chuchle a Slivence na polích výstavbu elektrárny. Pozemky leží na území přírodního parku Radotínsko - chuchelský háj. Z hlediska přírodovědného se jedná o jedno z nejcennějších míst hlavního města, ale i Středočeského kraje. Nebylo by prospěšnější na těch polích něco pěstovat? Když to půjde takhle dál, tak budeme ze zahraničí dovážet i základní potraviny. Víte, že již dovážíme ve velkém pšenici, vepřové maso, kuřata, mléčné výrobky, ovoce, zeleninu atd. atd. Proč si to nemůžeme vypěstovat sami?


Přichází jaro a my vyrážíme do přírody....

16. března 2017 v 17:08 | Chuchelský okrašlovací spolek pravidelně pořádá výpravy za Matičkou přírodou. A vy se můžete přidat... |  - - kandík psí zub
Na Medníku, nad soutokem Velké a Zlaté řeky, rozkvetá kandík psí zub. Správný to okamžik na zajímavý a poučný výlet. A co si k tomu ještě přidat desetikilometrové putování po Sázavské stezce?

A aby toho nebylo málo, tak si ho můžete zpestřit i vepřovými hody. Vy jíte a pijete a my platíme....

NEPŘEHLÉDNĚTE vždyť jde nejen o zdraví ale dokonce i o život

10. března 2017 v 10:55 | Vy mladí podívejte se jaké léky berou vaši rodiče, prarodiče. Prodlužte jim život a odeberte jim nevhodné léky. |  Lékař praktický
Je veřejným tajemstvím, že lidé, zejména ti dřive narození, dennodenně uživají nevhodné až smrtící léky. Neváhejte a všechna ta léčiva si překontrolujte. A můžete to udělat na:


Na této internetové adrese zadáte názvy a dávkování léků, které užíváte. Vaše konkrétní zadání pak analyzují odborníci a během několika dnů obdržíte vševypovídající informaci o tom, zda zadané léky jsou, či nejsou ve vzájemné interakci a jakým bylinám a pokrmům byste se měli vyhnout. Vše je zdarma, tak proč toho nevyužít. O svém zdraví by měl každý znát co nejvíce informací.

Každý z nás navštěvuje lékaře různých profesí. Jeden předepíše to, druhý zase ono a pak toho máme v lékárničce plný vagon. A to je špatně. Ono se to nezdá, ale takovým lidem jde o život. Bohužel neexistuje žádný systém, ve kterém by lékaři mohli zjistit co člověku předepsali ti druzí. I to je důvod proč si lékařskou péči neustále ověřovat.

Lidé často berou více léku současně, jejich účinky se ale mohou vzájemně ovlivňovat a působit závažné zdravotní problémy. Zhruba 230 lidem za rok dokonce způsobí smrt!

Co se týká bylin, tak v minulém roce vědci prokázali jak je například nebezpečná třezalka tečkovaná. Její užívání s některými léky může zapříčinit i odchod na onen svět.

Nebude to již trvat zas tak dlouho a do chuchelské přírody vstoupí jaro. Zejména Chuchelský háj bude ozdoben květy, ale i světem hub. Pojďte s námi nejen tu krásu obdivovat, ale i pro ní mnohé udělat. Ví někdo z vás co je toto za chráněnou rostlinu? Další fototoulání - fotoaparát není podmínkou - se koná v pondělí 20. března. Odjezd v 08,00 hodin.

Nadjezd nebo tunel? Zamyslel se vůbec někdo co tato zrůdnost přinese občanům? Jednou z možností je, že se v obci ještě výrazněji zhorší zdraví obyvatelstva! Již dnes dostáváme z aut pořádný nářez škodlivých látek. A o kolik více jich bude potom?

9. března 2017 v 12:12 | Již před lety SŽDC rozhodla, že bude jenom na chuchelácích jestli si vyberou nadjezd nebo tunel. Jedno je v této souvislosti jisté. Chuchelákům je to úplně jedno! Tak se stane, že budou plakat nad hrobem až bude pozdě. |  NADJEZD
Překlenutí kolejí nikdo nezabrání. Otázkou je jak vše právně ošetřit aby to nebyl pro chucheláky, pro další generace, problém. A to musíme všichni společně vyřešit již dnes. Zítra bude pozdě...

Předpovídáte brzký zánik evropské civilizace,
použiváte přitom pojem - unavená říše -
resp. - sebevražda v přímém přenosu -.
Máme se opravdu čeho obávat?

To není můj osobní názor, tohle tvrdí řada historiků, sociologů, demografů a v poslední době se tyhle úvahy objevují i v komentářích publicistů a některých politiků.

Historie má svou logiku a civilizace, která likviduje pilíře své tisícileté existenční podstaty, nemůže dopadnout dobře. Na tohle téma znají dějiny desítky konkrétních příkladů, ale bohužel lidé jsou nepoučitelní.

Vlastimil Vondruška
spisovatel

Neustále se tady na chuchle.blog.cz věnujeme otázce nadjezdu a podjezdu. Včera nám tady na blogu pan zastupitel Balcar oznámil, že na obci leží další materiál. (Text o něco níže.) Je opravdu tak tajný jak pan zastupitel popisuje? Proč vedení místního chuchelského úřadu neustále mlčí a mlží?

Podívejme se ale na celý problém z jiného a pro občany Velké podstatného úhlu. Vždyť jde o zdraví nás všech a především našich dětí. A to se týká zejména generací, které budou přicházet po nás. Opravdu jim chceme zadělat na zrůdný průser?!

Dnes ráno jsem čekal na autobus a nestačil jsem se divit kolik aut do obce přijíždí ze Slivence. Ale i o tom jsme tady napsali desítky článků. Když se závorami uzavřel přejezd, tak vozidla končila někde u základní školy a další neustále přijížděla. A ta děcka tam dostávala pořádný nářez jedovatých zplodin a k tomu ještě navíc poletavého prachu. Nechápu proč dětem a dospělákům neustále někdo zakazuje kouření. Tady v centru Chuchle ty nebezpečné látky dostávají naplno a dokonce zdarma...

Položme si nyní otázku co se stane až bude tunel, nadjezd? Pouze hlupák může předpokládat, že se provoz aut v obci zmírní. Opak bude pravdou! Starochuchelská se ještě více stane dálnicí. Pro nás chucheláky to nyní znamená jediné. Přesvědčít papaláše, inženýry, ale i politiky ze všech úrovní, aby vjezd aut do Velké zakázali. Jestli se tak nestane, tak se naše milované údolí stane ještě více plynovou komorou. A to opravdu chceme? Chcete? A co pro to uděláte aby se tak nestalo?
Václav Burle

** ** ** ** **

Dnes se potvrdilo, že samospráva ve Velké Chuchli nejenom rozpustila stavební výbor vedený Ing. Jiřím Barcalem, ale úmyslně zatajuje důležité informace pro obyvatele. Už dlouho se mezi stavebními odborníky spekuluje o tom, jaký je vývoj s optimalizací železniční trati, jak ovlivní vzhled obou Chuchlí i že je divné, proč zatím neproběhlo žádné veřejné přátelské setkání s projektanty, což je dnes celkem běžná věc. Ani projektanti nemají zájem hádat se s místními obyvateli a zrcadlo jiných názorů potřebujeme všichni.

Vedeme o tom občasné spekulace na Fóru Malé Chuchle a dnes mne překvapila zpráva Ing. Barcala. Potvrdil, že dokumentace k Optimalizaci je na úřadě, ale ten jí nehodlá zpřístupnit veřejnosti ani umožnit připomínky, vše má proběhnout za zavřenými dveřmi jenom se zastupiteli. Chtěl tedy alespoň odpovědět prostřednictvím Oficiálních stránek Chuchle na některé časté dotazy veřejnosti, ale ani to mu nebylo umožněno a poslal je tedy e-mailem některým lidem v Malé Chuchli, na které měl kontakt. Zde jsou odpovědi Ing. Barcala, nevím zda tím potušuji nějakou etiku, ale stejně jako Ing. Barcal nehodlám tajit žádné informace.
Miroslav Veselý

Informace pro obyvatele Chuchle k plánované optimalizaci železniční tratě

Investor připravované Optimalizace železniční trati Praha - Beroun seznámil zastupitele chuchelské samosprávy s rozpracovanou dokumentací stavby. Zde je odpověď na vaše časté dotazy:

Kdy se počítá se zahájením a ukončením stavby?

Souhrnná technická zpráva uvádí předpokládaný termín zahájení stavby 1.6.2018 a ukončení 30.6.2021. Stavba bude probíhat postupně od přípravných prací, nových podjezdů a nadjezdů až po závěrečnou výměnu kolejových svršků. Termíny zatím berme s rezervou, stavba nemá dokončenou prováděcí dokumentaci, vydané stavební povolení ani neproběhl výběr zhotovitele stavby. Každý z těchto kroků může přinést odvolání účastníků a oddálení zahájení stavby i o několik let.

Jak budou vypadat protihlukové stěny?

Autoři projektu sami uvádějí, že protihlukové stěny jsou největší estetický problém stavby. V souhrnné technické zprávě je už ale jasně uvedeno doporučení pro daší stupně dokumentace, aby se počítalo s ozeleněním vnějších ploch. Výška a rozsah protihlukových stěn zůstává podle již vydaného územního rozhodnutí, ani ze strany investora ani veřejnosti to není možné měnit bez nového stavebního řízení.

Bude stavba vyžadovat kácení stromů a v jakém rozsahu?

Součástí dokumentace je podrobný dendrologický průzkum a záměr poměrně rozsáhlého kácení stromů. V principu investor požaduje vykácet koridor do 8 metrů od osy krajních kolejí, včetně svahů železničního náspu, dále plochy předpokládaného zařízení staveniště a kolem všech stavebních objektů. Tento maximalistický požadavek investora ale bude předmětem dalších jednání, do kterých by se měla zapojit i veřejnost.

Jaké se předpokládá navýšení provozu po dokončení Optimalizace?

Projektová dokumentace hlavně počítá se zvýšením rychlosti vlaků až na 140 km/ hodinu, neočekává se nijak dramatický nárůst počtu průjezdů vlaků. V úseku Smíchovské nádraží - Velká Chuchle projede nyní v době od 6,00 do 22,00 asi 160 vlakových souprav, po dokončení to bude 210, v době od 22,00 do 6,00 nyní projíždí asi 29 vlakových souprav po dokončení to bude 42. Většinu z toho tvoří osobní vlaky pro příměstskou dopravu.

Jaký bude rozsah záborů v průběhu stavby?

Souhrnná technická zpráva odkazuje na další stupně dokumentace, kde budou plochy zařízení staveniště a zábory přesně specifikovány a projednány s ÚMČ i veřejností. Stavba přinese pro obyvatele obou Chuchlí určitě řadu omezení a ponechávat případné spory až na ústní jednání při stavebním řízení není v zájmu nikoho z účastníků.

Jiří Barcal, zastupitel
MČ Praha - Velká Chuchle,
dne 4.3.2017


Zemřel a za několik dnů vstal z hrobu

3. března 2017 v 17:57 | Není šprochu aby na něm nebylo pravdy trochu. |  Glosa
Opravdu se stalo! Informace máme z první ruky. Tedy od člověka, který odešel na onen svět aby se pro radost nebo dokonce neradost ostatních, mnohých, vrátil. Pro všechny to bylo až neskutečné překvapení. Ležel v rakvi, vstal a opět se vrátil do naší milované vísky. Tak tomu se říká vstát z mrtvých. Před ním to dokázal jedině sám Bůh....

Pan N, jinak občan Velké, se hned po ránu vyprávil do nemocnice na kontrolu srdce a všeho toho zaneseného potrubí kolem. Věděl již předem, že se tam zdrží tři dny. Netrvalo dlouho a ortel lékařů byl neúprosný. Nevypadá to dobře. Bez operace srdce, ve kterém má díru, ze které neustále crčí krev, se neobejde.

Vůbec netušil proč ten občan jeho vísky mu neustále volá a ptá se jak se mu daří a kdy se vrátí. Několikrát ho až neurvale požádal aby neprudil a aby mu už nevolal. Když byl na vyšetření, tak mu neustále na pokoji zvonil telefon. Na tuto okolnost ho před zalehnutím na lůžko upozornila sestřička. Rozezlený jí požádal aby příště dotyčného poslala někam. Tedy on to řekl úplně naplno - do prdele!

A následuje odstavec, který je hoden nejlepšího detektiva. Řešení je zatím v nedohlednu.

Jak se po několika dnech ukázalo, tak někdo tomu telefonnímu vyzváněči zavolal ze skrytého telefonního čísla. A řekl, že pan N v nemocnici před necelou hodinou zemřel. Jak tak seděl v posledním chuchelském šenku, tak to rozhlásil do světa. Netrvalo zas tak dlouho a věděla to celá Chuchle. A aby toho nebylo málo, tak před domem pana N ležely květiny a hořící svíce. Bylo dokonáno.

Když se vrátil z nemocnice, tak se nestačil divit. Vůbec nechápal co že se to děje. Měl obavu, že se něco neblahého stalo někomu z jeho rodiny. Na straně druhé časem pochopil, že ho lidi mají rádi. Kdo z nás si může na vlastní oči prožít vlastní pohřeb a poznat reakci nejen svých nejbližších?

Pan N si odkráčel do chuchelské prodejny koupit nutné zásoby. A koho nepotkal. Ano uhádli jste byl to náš telefonní prudič. Ten se nezmohl na nic jiného než na: "Co tady děláš? Vždyť jsi mrtvý?" Jistě si umíte představit jak se pan N rozčílil a dotyčného "přítele" poslal na tvrdo někam.

Otázkou pro detektivy, jak soukromé tak státní, je, kdo to asi z toho skrytého telefonního čísla volal? To se asi už nedozvíme...

Bývávalo ve Velké i v Malé až neskutečné množství restaurací, hospod, hostinců a to včetně těch zahradních. Dnes nemáme aní jedinou. Prý to způsobil ten mimozemšťan EET. On to sice byl ET, ale ten EET bude buď jeho potomek nebo příbuzný.

Na fotografii máme právou nefalšovanou trempskou putyku. Má velkou výhodu, že je na kolečkách. Než jí někdo z ouředníků překontroluje zda vydává účty, tak už je o hodně kilometrů dál. Jo kdo umí ten umí....