Únor 2017

Tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu až se ucho utrhne. NEBO JINAK! Tak dlouho se upozorňuje, až se začnou lámat kosti!

27. února 2017 v 22:07 | Zde na chuchle.blog.cz jsme již tři roky na tento zádrhel upozorňovali. Až nyní došlo na lámání chleba. Vše řeší pojišťovny! |  Černá kronika
Je veřejným tajemstvím, i když to popírá, tak pan starosta Stanislav Fresl tento blog pravidelně navštěvuje. A to je správné. Vždyť nejvyšší představitel obce musí vědět co se mu ve vísce děje....

Ulice Nad Drahou dělá problémy nejen řidičům aut, ale i chodcům. V minulém roce, nevíme jak to bylo letos, v té horní pravotočivé zatáčce, ze které již začíná cesta na hřbitov, ležela v zimním období ledová plotna. Několik vozidel dokonce skončilo mimo vozovku. Jak se říká vodiči to měli jen tak tak.

Ještě horší situace v posledních letech, ale zejména letos, byla až tam dole u bývalého hostince. V zatáčce je ve vozovce umístěn kanál na odvod asi dešťové vody. To by nebylo nic proti ničemu kdyby zde zároveň odněkud nevytékala voda. Ta zde na silnici vytváří další ledovou zákeřnost. Na té rovněž kolabují vozidla a co je ještě horší i chodci. Zejména ti, kteří ještě za tmy pospíchají do zaměstnání. My zde na blogu víme minimálně o pěti karambolech, kdy se naší sousedé a sousedky ocitli na zemi. Jak se říká, tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu až se ucho utrhne. V nedávných dnech tak uklouzla pí D, která si komplikovaně zlomila ruku. Vše nyní řeší pojišťovna. Přitom stačilo včas a s náležitým předstihem tuto komplikovanou situaci na ulici Nad Drahou řešit a vyřešit. Snad v příštím roce už se tady ledové plotny dělat nebudou.

Otázkou je co je to za kanál a odkud se tam ta voda bere?

Nechtělo by to na místním úřadě ve Velké Chuchli nějakého predátora, který by vše ohlídal?


Ono to vypadá, že budeme mít železniční přejezd ještě hodně, ale hodně dlouho. S nadjezdem, podjezdem, se asi zatím nepočítá!

23. února 2017 v 13:27 | Všechna ta zvěrstva kolem Mezichuchelské a železničního přejezdu byla od chuchelské ODS úplně zbytečná. Kam tato politická strana stoupne tam dlouho nic neporoste!!! |  NADJEZD
Na vládu České republiky přichází dokument, ve kterém se hovoří i o vysokorychlostní železniční trati Praha Smíchov - Chuchle - Beroun - Plzeň - Domažlice - státní hranice. Je důležité vědět, že s velkou pravděpodobnostní nepůjde přes Velkou Chuchli, ale v nové stopě. Malá na tom bude hůře. Do hry se opět dostává tunel Malá Chuchle - Beroun. Důvodem je, že velkorychlostní trať není nikdo schopen kolem Berounky vybudovat. Není tak důvod, aby železniční přejezdy byly v dohledné době na trati zrušeny. Koleje se začnou pokládat v roce 2027, ale to pouze na trati Praha - Drážďany. Vlaky pak vyjedou v roce 2035!

Vlaky budou jezdit rychlostí až 350 kilometrů za hodinu. Do Plzně pak 200 km za hodinu. Je ale divné, že v materiálu, který máme k dispozici, se píše, že do západočeské metropole pojede souprava jednu hodinu. A to je podle odborníků hodně. Ale v konečném matematickém vyjádření je to ještě horší. Musí se počítat s časem na cestu na nádraží, ale také z něj. A to je cca další hodina. Nabízí se tedy otázka zda pro cestující nebude výhodnější pouužívat na cesty auta?! A vozidlo navíc jede od domu k domu. V konečném výsledku by vlaky nebyly rychlejší než auta.

V této souvislosti se nabízí otázka, jak moc nám ve Velké vadí současný železniční přejezd. Viz ANKETA!!!


Ono to není zas tak dlouho co na Smíchovském nádraží postávaly podobné vojenské vlaky. Holt doba se rychle mění....

Snímky byly pořízeny v září minulého roku při natáčení filmu z období II. světové války. Bohužel nemohou být dokonalé. Vadí tomu ta elektrická trakce. Všude kam se oko podívalo jen samé dráty.

Velká část zahraniční produkce se odehrávala na smíchovské lávce a na okolních střechách.

Nechci v centru obce satelitní městečko. Chci kouzelný park!!! Jehož součástí bude místo pro děti a kavárnička pro jejich rodiče...

22. února 2017 v 23:06 CAUSA Centrum Chuchle
Bude naší snahou také posunout dále projekt výstavby nového Centra, jehož architektonická podoba byla před několika lety určena na základě soutěže.
Stanislav Fresl, zastupitel
starosta

Mgr. Pavel Klán, zastupitel
předseda Finančního výboru

O nás bez nás aneb co bylo dříve? Slepice nebo vejce?

16. února 2017 v 12:02 | Součástí tohoto článku je anketa. Najdete jí v komentářích... |  CAUSA Centrum Chuchle
Stanislav Fresl dnešním vystoupením na první straně Novin Prahy 16 dal všem občanům Velké Chuchle slovo, slib. Otázkou je jestli ho dodrží!!! Z jeho řádek plyne, že občané dostanou šanci se sami rozhodnout co v centru obce bude - park nebo naopak minisídliště? Opravdu potřebujeme nový obecní úřad?

"Jeden z velkých plánů je zahájit přípravu využití prostor bývalého Fematu.
Bude třeba vybrat kvalitní projektovou kancelář,
se kterou budeme řešit veškeré návrhy na základě podnětů občanů Chuchle.
Věřím, že se to povede ke spokojenosti a rozumnému úsudku všech."

Stanislav Fresl
starosta

??? REFERENDUM ANO NEBO NE ???

Chuchelská ODS se svými soukmenovci v tajnosti připravuje v areálu bývalého Fematu výstavbu minisídliště. Jeho součástí bude i obrovský dům, do kterého se přestěhuje současný obecní úřad. Nyní se začíná vybírat projektová kancelář. Věřme, že to proběhne formou výběrového řízení. Všimněte si vážení spoluobčané, že to probíhá bez účasti chuchelské inteligence, zejména pak stavebních inženýrů a architektů. V této souvislosti se nabízí otázka proč byl zlikvidován stavební výbor a do dnešních dnů nebyl ustaven nový. Co tím ODS i za tiché podpory paní Felixové, Mgr. Melichara, pana Balcara asi sleduje?

Starosta Stanislav Fresl nám svým vystoupením v Novinách Prahy 16 slíbil, že nechá každého chuchelského občana rozhodnout co na pozemcích bude požadovat. Nabízejí se pouze dvě možnosti. Sídliště nebo park, který bude sloužit ke každodennímu setkávání občanů. A o tom může rozhodnout v obci pouze referendum. Chceš občane se vyjádřit nebo to necháš na rozhodnutí pana Fresla?

Jenom aby si jednou nezaplakal!!! Je opravdu dobrým nápadem proměnit naší překrásnou a všemi milovanou vesničku v satelitní město? ODS nám už svými rozhodnutími nejednou ztrpčila život. Připomeňme si Starochuchelskou, která se stala dálnicí, která spojuje tu na Plzeň a Strakonice. O Mezichuchelské ani nemluvě. A tak bychom mohli ještě dlouho pokračovat.

Výstava velkoformátových fotografií "Houby České republiky" v Botanickě zahradě Přírodovědecké fakulty UK v Praze Na Slupi končí aby se přesunula do muzea v Novém Strašecí. Následně poputuje na vysokou školu do Prahy Suchdola.

Snímek pořídil otec rodiny, která v nedávných letech objevila několik lokalit s houbou, která je na fotografii. Jedná se o velký zázrak naší přírody. A když se vám jí podaří někdy v lesích potkat tak nám prosím dejte vědět. Předem děkujeme.


Nadjezd, tunel, podjezd. Roky do nás chuchelská ODS hustila hlouposti. Na překlenutí chuchelského železničního přejezdu na hodně dlouho ZAPOMEŇTE! Vše je úplně jinak! Ale jak?

9. února 2017 v 11:10 | Nabízí se otázka, zda ten současný přejezd je pro automobilovou dopravu zas tak moc nevyhovující. Máte názor, podnět? |  NADJEZD
O tunelu, nadjezdu, podjezdu zde na blogu bylo mnohé napsáno. A přicházejí stále nové informace. Tady je jedna další....

RADEK ČECH
ředitel odboru strategie SŽDC

"Ještě v letošním roce chce náš odbor stihnout i zadání studie na novou vysokorychlostní trať z Prahy do Berouna, která by byla základem nového spojení na Plzeń a do bavorska. Termíny těchto staveb jsou však zatím v nedohlednu. Evropská komise členské země zavazuje k vybudování tratí do roku 2050."


I v železniční dopravě se vše rychle mění. Nebude to zase trvat tak dlouho, co je to dlouho, a do Plzně vlakem dorazíme za necelou hodinu.


Nadjezd, tunel, podjezd?! A je vymalováno. I na tomto příkladě se ukazuje, jak nám nejen chuchelská ODS lhala. A ta lež nás všechny stála nemálo peněz a ještě více nervů!!! A těch stromů je škoda...

5. února 2017 v 15:44 | Je to až nebezpečné když si jeden uvědomí, že za ty dlouhé roky měl pravdu. Proč to neviděli i zastupitele Velké a Malé Chuchle. To byli a jsou tak slepí? |  NADJEZD
Na nové a překrásné chuchelské nádraží zapomeňte!

Dlouhé roky jsme byli neustále - zejména od ODS - tlačeni do nutnosti mít nadjezd, později podjezd alias tunel. V této souvislosti si připomeňme úplně zbytečnou stavbu Mezichuchelské, která nám všem způsobila nemalé problémy. Byli i jednotlicvci, například Václav Burle, kteří tvrdili, že přemostění není zas tak nutné. Jako důvod uváděl, že do Plzně jsou desítky železničních přejezdů. Na odborných setkáních, ale i na zastupitelstvech se neustále dotazoval, kdy budou i na nich zřízeny nadjezdy, podjezdy. Odpovědi nepřicházely. Jen si vezměme kolik jich je jen do Berouna.

Nejnesmyslnější názory měl, má, starosta Stanislav Fresl a jeho soukmenovci, který neustále vyvolával bojově strašidelné scénáře. Nikdo nikdy nezapomene na jeho slova, když tvrdil, že v okamžiku, kdy začne na kolejích plný provoz - vlaky budou jezdit každých deset minut - bude přejezd uzavřen a to betonovými paneli, zátarasy, a to i pro rychlou záchranou službu, hasiče, policii. A co se nestalo. Vlaky uhánějí kolem Chuchle jak splašení a trať je pro automobily stále otevřená. Pane Fresle, nebylo to od vás zbytečné? Můžete nám prosím napsat proč jste to dělal. Proč jste vyvolával ty nesmyslné vášně, scénáře?!

Jistě není ve Velké ale i v Malé nikoho kdo by si nevzpomněl na aféru, kdy byly u železničního přejezdu v parčíku vykáceny ty překrásné jerlíny. A důvod? Pan Fresl tvrdil, že se začíná nadjezd realizovat a tak je to nutné. Bylo vydáno stavební povolení. A co se nestalo! Ani Matičce přírodě se to nelíbilo a tak udělala proti chuchelské ODS patřičná opatření. Ty přenádherné jerlíny nechala zakořenit a poslala je ke slunci. Děkujeme Matičko přírodo. Určitě tomu nepomohl i postoj chuchelských občanů, kteří doslova po několika hodin od vykácení na pařezech udělali svatostánky plné svíček.

NEJNOVĚJŠÍ A KONEČNÁ PRAVDA O CHUCHELSKÉM PŘEJEZDU, TUNELU.
A TAK JAKO VŽDY JE OPROTI CHUCHELSKÉ ODS VČECHNO JINAK!!!
(Neustále dostávám od chucheláku otázku. Pane Václave jak je to s tím nadjezdem? Tak tady máte vážení chucheláci konečnou odpověď. Jenže nevím jak se vám bude zamlouvat.)

Pavel SURÝ
ředitel Správy železniční dopravní cesty
exkluzivně pro chuchle.blog.cz

"V případě železnice z Prahy do Berouna je to složitější. Ještě nebyla zahájena debata, i když ministerstvo se k tomu staví pozitivně. Je to významná dvoukolejná trať, kde je pořád staré zabezpečovací zařízení. Ve hře je stále nová trať i tunelová varianta, která by nebyla blízko Berounky. Je to součást tranzitního koridoru z Prahy do Plzně a do budoucna i vysokorychlostního spojení Praha - Mnichov. Čekat ale nemůžeme, především potřebujeme zvýšit kapacitu tratě kolem Berounky. Pokud by padlo rozhodnutí vybudovat novou trať, ta existující zůstane pro příměstskou a nákladní dopravu. Pokud by se ale rozhodlo, že nový úsek nebude, nelze čekat velké zrychlení. Jsou tam ovšem problémy s chráněnou krajinnou oblastí, takže s tendry začneme nejdříve příští rok."

Poznámka: Vůbec by nebylo od věci začít přemýšlet o tom, jak to v současné době udělat, aby chuchelské vlakové nádraží mohlo být více využíváno. Na základě informací víme, že doslova stovky našich sousedů a sousedek, dětí, studentů, by to uvítalo. Napadá vás něco? Slovo zde na blogu v komentářích dostává zejména chuchelská inteligence. Tak co - máte nejen chuchelští inženýři, inženýrky, stavaři, architekti a další co říci, nabídnouti? Tak pište a klidně i přehánějte...



Není potok jako potok. Ten chuchelský co do krásy není nic moc

2. února 2017 v 15:40 - - Vrutice
Tak nám opět po dlouhé době zamrzl. Je na co se dívat a zejména děti si ho s humorem a vervou užívají. A není to z jejich strany zrovna mnohdy bezpečné....

Před lety mu nikdo neřekl jinak než Slivenecký. Pak ho někdo ze dne na den přejmenoval na Vrutici. Ale proč. Nevíte někdo?

Bývával to překrásný vesnický potok. Představte si, že chucheláci dokonce na něm měli několik dostihových drah. Nechyběla ani roviná a ani překážková. To by bylo ale na hodně dlouhý samostatný článek.

Jistě by nebylo správné kritizovat rozhodnutí ho vykamenovat. Na straně druhé když se ale podíváme do vesniček v Rakousku, Německu, Švýcarsku, tak není dosti srozumitelné proč. Tam v těch německy hovořících zemí by něco takového bylo nepředstavitelné, nemožné. Tam si dovedou přírody vážit!

K zamyšlení rovněž je, proč někdo na něm odstranil protipovodňovou zeď v oblasti Kresovny. Tu si tam naši předci nepostavili jen tak zbůhdarma pro své potěšení. Ta měla svůj účel. A kam se poděl ten kamen?

Veškerá vegetace kolem něho byla brutálně odstraněna. Ty keře, stromky, byly oazou pro zpěvné ptactvo. Houští bylo na jaře plné hnízd a hmyzu, motýlů. Opravdu si myslíte, že to byl dobrý nápad? Není i to důvodem proč po celé republice výrazně ubylo ptactva? Třeba nám jeden z prvních starostů po tak zvané sametové revoluci na to 4. dubna při promítání filmu o historii a politice Chuchlí vše vysvětlí. Všichni jste srdečně zváni.

I my jsme za mlada byli velcí rošťáci a na potoce jsme se uměli pořádně vyřádit. Ale to co jsem viděl z okna autobusu na lávce u školy bylo o život. Takovou hloupost, pitomost, bychom si my nikdy nedovolili. Asi jsme tenkrát byli chytřejší.

Kluk - asi tak deset let - se postavil nahoru na zábradlí a skočil na ty dvě namrzlé roury nad potokem. Stačilo by málo aby uklouzl a zády na některou z nich padl. A pak by to při velkém štěstí bylo tak na vozík. Hrůzné je, že kolem něho postávali jeho spolužáci a spolužačky. To opravdu nikoho z nich nenapadlo mu domluvit?

Nejdokonalejší led, který lesklý jak zrcadlo, je v současné době pod estakádou mezi Lahovičkami a Radotínem. Dokonce je tam pod mostem suché místo na piknik a na oheň. Proč toho nevyužít a nestrávit tam třeba o víkendu několik pěkných hodin?