Květen 2016

Chuchelská ODS zlikvidovala se svými soukmenovci stavební, dopravní a bezpečnostní výbor. Architekt Mistrem světa!

30. května 2016 v 23:24 | Ono to vypadá na komplot! Jenže za vše si mohou opoziční zastupitele sami. Místo aby konali a míč dostali na své hřiště, tak ODS neustále dávají zelenou! |  - - stavební
Jenže ať si kdo chce co chce říká, vše je podle zákonů České republiky. Otázkou je kdo nyní převezme úlohu končícího výboru. Chuchelským členům ODS a jejich příznivcům již do stavebních zakázek ohromných finančních rozměrů již nebude nikdo kecat!!! Nyní kromě výboru pro územní plánování mají i výbor stavební. Tomu se říká bingo!!! Holt kdo umí ten umí a kdo neumí, že paní Felixová, tak čumí!

Chuchelská ODS je taková divná, utajená ilegální organizace. Znáte vůbec její členy? To by jste se hodně, ale hodně divili. Pracuje podobně jako ta celostátní - právě dnes byl její tajný člen pan Dalík pravoplatně odsouzen kolem zbraní za úplatky. Pan Topolánek to ustál jen tak tak. A dostáváme se ke cause pana Nečase a jeho ctihodné manželky. A tak bychom mohli pokračovat až do brzkých ranních hodin. Kdo volí ODS, zejména tu chuchelskou, tak si vykopává vlastní rukou svůj hrob!

Pro chuchelské občany je hodně smutné vědět, že se k této skupině přidali i dva prozatím slušní lidé. Pan Šimek a pan Klán. Jeden je sice z jiné strany a ten druhý nezávislý. Bohužel převzali morésy pana starosty Fresla. A jak by řekl v této souvislosti básník - opatruj nás Bůh a britská královna. O co těm dvou pánům jde? Proč se přidali na stranu chuchelské ODS. Že by měli soukromé cíle?

JAK TO VŠECHNO NA VČEREJŠÍM VEŘEJNÉM ZASEDÁNÍ ZASTUPITELSTVA PROBÍHALO: Pan starosta Fresl přednesl body schůze. Po přečtení se ihned přihlásil Mgr. Pavel Klán s žádostí o změnu. Odmítl bod předsedy stavebního výboru, který chtěl zastupitelstvo a občany seznámit s konkrétní činností výboru. Naopak navrhl zastupitelům aby hlasovali o jeho zrušení. Samozřejmě již předem bylo vše domluvené a tak to šlo ráz na ráz jak se u dělostřelců říká. Pro hlasovali páni: Šimek, Klán, Pořízek, Fresl a zastupitel nezastupitel pan Kadeřábek. U posledně jmenovaného se zastavme. (...vše podstatné zjistíte, když si kliknete na modrý odkaz.) Proti návrhu pana Klána hlasovali pání Melichar, Mařík, Balcar a paní Felixová.

... PROČ SE ALE PAN KLÁN K TOMU PROPŮJČIL ...

Ladislav Kadeřábek byl členem chuchelské ODS a velkým kamarádem pana Fresla. Jenže došlo k defenestraci pana současného starosty a několik členů ODS uteklo jak zající a jedna zaječice k Chuchelákům Trochu jinak. Přišli poslední volby a pan Kadeřábek dostal od pana Fresla slib, že se stane místostarostou a jako žold obdrží 9000,- korun měsíčně. A tak se také stalo. Když si uvědomíte, že jsou desetitisíce ba statisíce starých lidí, kteří ani takový důchod nemají, tak je to k zamyšlení. Jenže my stále nevíme za jakou práci pan Kadeřábek peníze dostává. Slyšel snad někdo z vás co pan Ladislav pro naší milovanou obec udělal? Jestli víte, tak prosím pište do komentářů.

Chuchelská politická scéna je taková divná a komplikovaná. Pojďme se pokusit do toho bordelu trošilinku nahlédnout. Je ze zákona jasné, že pan Kadeřábek nemůže, není, být zastupitelem protože v Chuchli má - asi - smyšlené stálé bydliště. Předsedkyně Chucheláků Trochu jinak paní Felixová to ví, ale z nějakého neznámého důvodu nekoná aby se ho na základě rozhodnutí ústavního soudu zbavila. V tom okamžiku by Chucheláci Trochu jinak získali v zastupitelstvu většinu. Proč jí ale nechtějí??? Logicky se nabízí pouze jedno smutné vysvětlení, které koluje obcí. Že by paní Felixová byla tajnou členkou chuchelské sekty ODS?

Během několika minut přestal stavební, dopravní a bezpečnostní výbor existovat!!! Bohužel vše je podle zákonů České republiky. Netrvalo dlouho a hned se ukázalo asi proč. Začal se projednávat účet za přístavbu mateřské školky. Dva zastupitele vznesli dotaz ohledně peněz. Prý to vypadá, že vše mohlo být o hodně levnější. Veškeré finance spočítal stavební dozorce. Vykalkulovat to ale správně? Kdo to přepočítal? ODS? Tak to v obci neví kromě ODS nikdo! A opět se dostáváme například ke cause stará okna, staré radiátory. Nevíte někdo jestli tam ještě jsou nebo byly vyměněné za nové, ekologické, bio? (...prosím chvilku počkejte než za okamžik začnu pokračovat. Musím si jít nalejt frťana abych se z toho nepozvracel!)

A pak tady máme výstavbu nové, tedy třetí chuchelské školy, kterou má na starosti pan Šimek. Nikdo kromě ODS o ní neví vůbec nic a o finančních tocích už vůbec nic!!! Není i to důvodem proč byl stavební výbor zlikvidován? Nikdo těm šíbrům již nebude moci koukat pod ruce. Je něco divného na chuchelské obecní politice. To ODS nám byl čert dlůžen. Pravdou ale je, že v současné sobě kromě ní nikoho v Chuchli schopnějšího není!!!

Nedávno jsem se ptal ministerských a policejních přátel, houbařů - v souvislosti s chuchelským nadjezdem, tunelem - zda je ještě možné aby se někdo na obci dostal k černým penězům? Vysmáli se do mého zachmuřeného obličeje. Ale co se nestalo během několika dnů? K výslechům byli pod eskortou předvedeni vrcholní představitele SŽDC a to včetně počtačů a šanonů...

I
Chuchelskému ODS, pod vedením Stanislava Fresla, se podařilo, tak jako v padesátých letech minulého století komunistům, podobnost čistě náhodná, zlikvidovat chuchelskou inteligenci. Po té z minulého století zůstal alespoň nefunkční most Inteligence. Ta současná - inženýři, architekti, magistři, vědci, umělci atd. bohužel ani ten most nebudou moci postavit. Není to celé tak nějak na hlavu. Opravdu o nás budou rozhodovat pouze automechanici, houbaři, kuchaři, hajní, lidé, kteří nejsou občany našich dvou milovaných vísek?

II

A NYNÍ BUDE NÁSLEDOVAT PERLIČKA Z NEJPERLIČKOVATĚJŠÍCH
(když jí Václav Burle přednesl na poslední veřejné schůzi, tak se dlouho nesl místností dlouhý nekončící potlesk)

Vy co chodíte na tento úžasný blog, samizdat, dobře znáte causu pana architekta Karla Doubnera. I on byl dohnán ODS k tomu aby z funkce předsedy stavebního výboru odstoupil. V zápětí ho členové výboru navrhli za svého člena. To zastupitele za ODS spolu s jejich soukmenovci odmítli. A v čem je poenta?

Pan Doubner patří mezi nejznamější architekty v rámci nejen České republiky, Evropy, ale dnes i po svých fantastických pracovních aktivitách v Číně i na celém světě!!! A chuchelská ODS se bez skrupulí tohoto na slovo vzatého odborníka zbavila. Tak to je hodně silná káva!!!

Jestliže pan Doubner ve světě staví celá města, tak by byl pro naše dvě vísky velkým přínosem, kterého by nám všichni nejen v republice, Evropě, záviděli. Já Václav Burle tvrdím, že on nemusel vést výbor, on měl vypracovávat vize našich obcí. Kdo to dnes udělá bez stavebního výboru? Fresl? Šimek? Klán? Pořízek? Nebo snad dokonce pan Kadeřábek?

CESTA JE NYNÍ JENOM JEDINÁ. CHUCHELSKÁ ODS BY SE MĚLA ČLENŮM STAVEBNÍHO VÝBORU, INŽENÝRŮM, ARCHITEKTŮM, INTELIGENCI, OMLUVIT A TO ZEJMÉNA PANU DOUBNEROVI A DOMLUVIT SE NA DALŠÍ PRO CHUCHLIE ŽÁDOUCÍ SPOLUPRÁCI. JINÉ CESTY TOTIŽ NENÍ!!!

Činnost chuchelské ODS, která neustále dělá nikdy nekončící rozbroje, k lásce chuchelských občanů určitě nepovede, nepokvete...

Poznámka:Vážení čtenáři. Dejte svým známým vědět, že tento samizdat existuje. Jestli společně nezačneme usilovně pacovat pro obě Chuchle, tak nás čekají neblahé časy. Protože - jak prohlásil pan starosta Fresl a jeho dvorní fotograf pan Zágler - na tyto stránky nechodí, tak požádám redakční radu chuchelského zpravodaje aby ho přetiskl v dalším připravovaném vydání. Vy se nyní můžete sázet jak to asi dopadne. Vaší práci čest....
....a na závěr mého dnešního snažení si sem dovolím vložit snímek srdéčka pana prezidenta Václava Havla. Mějme srdce v duši. Pomáhejme si, mějme se rádi. A přestaňme konečně s tou vzájemnou nevraživostí. Vždyť to neděláme pro sebe, ale pro naše potomky, další generace. Lidi neblbněte - jsou tady lidi. Joserf Švejk. (I tuto fotografii uvidíte na výstavě hub v průhonickém zámku. Všichni jste srdečně zváni. Televize už tam byla, a tak nyní je řada na vás.)

Všichni jste srdečně zváni

30. května 2016 v 14:36 | A nezapomeňte že 6. června jdeme společně do Zoo Praha v Troji. |  KONTAKT
Již šest let putuje výstava velkoformátových fotografií hub, které i z Chuchelského háje, po České republice. A tak to bude až do skonání světa....



Na výstavě to od 1. června již žíje ve velkém. Krásná dívka a vzácné houby to neodmyslitelně patří k sobě. K tomu stovky návštěvníků průhonického parku, kteří nemohou odolat se jít do galerie pokochat. A tak to má být. Mykologové a meteorologové neradi přiznávají, že na výstavě to s velkou pravděpodobností budou jediné a poslední houby, které letos uvidíme. Opět, tak jako v minulém roce, se v létě očekává nebývalé sucho. A to jak známo houbám neprospívá....

K 8 (bývalý Femat) čekají zlaté časy

30. května 2016 v 14:13 | Nebylo by ale dobré kdyby před zpracováním technických výkresů se místní úřad zeptal občanů na jejich názory? |  K 8
- MINIROZHOVOR S ING. PETREM SCHŮRKEM -

Na lince autobusu 172 se člověk dozví zajímavé věci. A my tak již víme, že se připravuje přestavba K 8 tak, aby ten úžasný prostor mohl dobře sloužit nejen široké chuchelské veřejnosti. Jeden by i řekl - no konečně!

Pane inženýre je pravdou, že se v K 8 něco významného děje?

Tak jako vždy máte pane Burle správné informace. V současné sobě se připravují základní materiály tak, aby ten obrovský prostor pro kulturu, divadlo, koncerty, besedy, přednášky, výstavy, ale i setkávání občanů, byl otevřen po Novém roce. Nejdříve musíme získat stavební povolení a vybrat zhotovitele. Realizace pak bude trvat od začátku října minimálně tři měsíce. V těchto dnech chuchelská občanka připravuje technické podklady.

Vždycky jsem si říkal proč ta východní část, kde je tělocvična, aerobik, jede na plné obrátky a v té západní se konat nic nemůže.

Není pravda, a nyní jsou vaše informace nesprávné, že by se tam nic nemohlo konat. Bohužel pouze za předpokladu, že akce bude pouze pro několik málo lidí. Problémem pro státní správu je, že v západní části je naprosto nedostatečné sociální zázemí, zejména pak toalety.

A to se změní jak?

V té vedlejší budově u hlavního vchodu do sálu se vybuduje moderní sociální zařízení, které bude splňovat veškeré současné stavební předpisy. Nezapomene se ani na dokonalý přístup vozíčkářů a maminek s kočárky. Tak se celý tento prostor stane pro kulturu, zejména pro postižené občany, v rámci celé Prahy, naprosto dokonalý.

Já už ale vím, že je tady jeden malý zádrhel...

Netvrdil bych, že zádrhel, ale jsou záležitosti přes které vlak nikdy nepojede. Do K 8 se vejde pouze 149 kultury žádostivých lidí, nejen chuchelských občanů. Problem spočívá v tom, že pro větší počet bychom museli dle stavebních zákonů vybudovat finančně náročnou klimatizaci. Nikdo ale neví jak dlouho bude tato budova vůbec existovat. Vždyť již v nedávné minulosti se počítalo, že celý tento obrovský prostor bude využit jinak. Počítalo se se zástavbou, ale i s náměstím, parkem. Nebylo by dobré vkládat obrovské finanční prostředky do něčeho co možná v budoucnosti nebude existovat.

Pane inženýre nebylo by bývalo dobré aby se k tomuto záměru vyjádřili s náležitým předstihem i chuchelští občané? Znáte to - jeden chce to, druhý zase ono a dohromady se neudělá nic. Nebo naopak jak se zpívá v jednom tom nejslavnějším českém filmu dohromady uděláme moc.

Měl by jste pane Burle i pravdu, kdyby se připravovalo něco zásadního. On se prostor v sále nikterak měnít nebude. Nyní jde pouze o to zázemí bez kterého by se v K 8 nic konat nemohlo. A co si budeme povídat i zde na prvním místě jsou peníze. Snažíme se, aby to vše moc nestálo. A vracíme se opět na začátek. Vždyť nikdo neví co se v budoucnosti s touto budovou stane. Není tedy důvodu do ní cpát obrovské finanční prostředky.

A ty peníze máme?

Mgr. Pavel Klán jako zastupitel a předseda finančního výboru předložil zastupitelstvu městské části ke schválení návrh finančního plánu na rok 2016 a ti ho na konci minulého roku včetně plánované finanční položky na rekonstrukci K 8 odsouhlasili.

Pane Schůrku děkuji za rozhovor. Byl jste vynikající. A čemu se budeme věnovat příště? Václav Burle



Proč ouředník jednou rozhodne tak, a po druhé jinak, opačně?

29. května 2016 v 16:56 | Říkat, že po Starochuchelské jezdí auta i 100 kilometrovou rychlostí by bylo nošením dřeva do lesa... |  - - železniční přejezd
Máte na tento bezpečnostní problém názor? Tak pište do komentářů...

Není to zas tak dávno co na tomto sloupu byla dopravní značka s číslem 30. Ta doslova přes noc zmizela aby jí nahradila 40. Dnes už tam není ani jedna z nich. Tak tedy bohužel platí padesátka. Není to na Starochuchelskou nějak příliš? Nebylo by dobré tam opět vrátit tu třicítku, když ta je navíc o několik metrů dále směrem od Slivence naproti autobusové zastávce Kazínská?

Na Starochuchelské je po celý den pořádný frmol a do toho ještě ti chodci, děti. Státní a městská policie vysedává u Startu a bohužel nikdo z nich rychlost, zejména cizích řidičů od Slivence, nekontroluje. Nevím jak vy, ale já jsem ještě nikdy na té třicítce nikoho neviděl jet stanovenou rychlostí. A to se týká i té padesátky. Na co čekáme? Snad až se něco stane?

A co říká zákon?: Ve vzdálenosti 50 m před železničním přejezdem a při jeho přejíždění smí řidič jet rychlostí nejvýše 30 km/hod. Svítí-li přerušované bílé světlo signálu přejezdového zabezpečovacího zařízení, smí 50 m před železničním přejezdem a při jeho přejíždění jet rychlostí nejvýše 50 km/hod. Při přejíždění železničního přejezdu nesmí řidič zbytečně prodlužovat dobu jeho přejíždění.

A teď babo raď. Je vůbec za předpokladu zákona možné tam tu třícítku nebo čtyřicítku namontovat?

Reportér v akci: Jak jsem tak kráčel na autobusovou zastávku Radotínská, tak kolem projíždělo auto Policie České republiky. Nelenil jsem a nechal si je zaparkovat před Startem. Hodili jsme řeč. A já už vím a vědět budete tedy i vy. Všichni tři policisté se shodli v jednom. "Jediným logickým řešením je v celé Velké Chuchli udělat čtyřicítkovou zónu a sem tam dát i tu třicítku. Nic jiného se nenabízí!!!"

To pane Václave nejde. To bychom tam museli dávat státní dopravní značku i pro pejsky. To by jste nevěřil jak takový pes umí být rychlý....

Aut je hodně, ale parkovat není kde! Kdyby se chtělo, tak kde by bylo!!! Ale ono se nechce a my nevíme proč?!

28. května 2016 v 21:10 | Všichni chtějí aby lidé nechávali auta doma a raději jezdili hromadnou městskou dopravou. Ne vždy je to ale možné. A důvod? Neochota úředníků pro to něco zásadního udělat.... |  NÁDRAŽÍ
Už několikrát jsme problematiku parkování u chuchelského nádraží na veřejných zasedáních zastupitestva navrhovali. A výsledek? Nula! Proč zastupitelstvo a zejména pan starosta nemají zájem konat? Toť otázka na kterou odpovědět neumíme...


Každý den je před nádražím prostor plný aut. Dokonce již stojí přes silnici na chodníku. Přitom nedaleko je v areálu dostihového závodiště parkoviště, které dokáže pojmout na tisíce aut. Proč ho neotevřou? Bylo by to dobré jak pro řidiče, tak pro vedení závodiště, které by mohlo i na parkování slušně vydělávat. A dokonce by se splnilo přání Ropidu.

Když přestal do Velké jezdit autobus 244, tak Ropid nasadil 172 - Hvězdárna, nádraží. Šéfové chtěli dostat chuchelský lid na železnici. Jenže nedomysleli, že mnozí by potřebovali u chuchelského nádraží zaparkovat. Ale ono není kde! Nezbylo vedení městské dopravy nic jiného než obnovit starou dobrou 172. Poděkování patří především chuchelské sociální demokracii.

Mohou vůbec auta v tomto prostoru parkovat?

SLOVO na pana starostu Stanislava Fresla:Už je to pane starosto hodně dlouho co jste před hlavním vchodem na dostihové závodiště - ale i poblíž nechal vykácet několik stromů. Není již čas za ně vysadit nové? A čím více tím lépe...


Je to úděsné. Tu Mezichuchelskou nám byl čert dlužen...

27. května 2016 v 15:41 | Opravdu si musíme ty tisícovky aut denně nechat líbit? Vždyť jde nejen o zdraví našich dětí, ale nás všech. Pojďme to změnit!!! |  - - vše o dopravě
Nestojíme čtyřiadvacet hodin u chuchelského železničního přejezdu, na chuchelských komunikacích, ale i ty nevěřícné chvilky stojí za zamyšlení. Proč je ale nevidí místní úřad, státní správa???

V dopoledních hodinách jsem se pěkně po svých vydal na nádraží. A pak vzhůru s fototuláky do hor Českého krasu. Došel jsem ke Startu, kde stála nekonečná kolona vozidel od Radotína. Závory byly dole. Z ničeho nic se ze stejného směru ve velké rychlosti v protisměru řítilo malé autíčko. Předjelo přes plnou čáru snad stovku aut. Úsměvné bylo, že každým okamžikem měla od Prahy přijet 244. Ženská v autě v pohodě a s úsměvem dojela až k závorám. Tam ale už na ní čekal policista, nebo snad strážník, měl barevnou vestu takže uniforma nebyla k rozeznání. Ono totiž první auto u Startu, které odbočovalo na Starochuchelskou, bylo policie ČR. Policista jí pravděpodobně viděl v zrcátku, vystoupil a jak jinak než jí zastavil. Co si povídali nevím a jak s ní ten přestupek vyřídil rovněž ne. Celou záležitost pravděpodobně vyřídil pouze tak, nemohl totiž brzdit nějakým řízením dopravu protože již přijel autobus do Radotíně. Řidičce nařídil zařadit zpátečku a nechal jí vycouvat až někam za chuchelské nádraží. Vtipem bylo, že dáma to zvládla naprosto bravurně a ve vysoké rychlosti. Otázkou ale je, jak si vůbec něco takového mohla dovolit. Ale co my víme: třeba to byla lékařka, která měla za několik minut v nemocnici před sebou důležitou a nesnadnou operaci. Nebo madam, která už rodila a pospíchala do porodnice. Nebo jí za několik minut začínalo rozvodové řízení. Škoda, že se nedozvíme co jí ten policista řekl. Možná že si jí nechá předvolat a pak už to pro ní zase tak velká legrace nebude. Václav Burle

** ** ** ** **

Včera jsem byl svědkem vrcholného kousku. Nějakého spěchálka od Radotína nebavilo čekat až se uvolní průjezd na Prahu a střihl to mezi těmi dvěma bloky chránící přechod pro chodce, tedy vůči sinici kolmo doslova po přechodu a pak plný pravý a fištěl na Prahu.

No jó no, před 10 lety nám byla Mezichuchelská prezentována jako, cituji: "Akce propojení Malé a Velké Chuchle". Ještě mám schovaný dopis, ve kterém jsem ujišťován, že i já jednou poznám výhody tohoto propojení pro možnost občanů z Malé Chuchle, návštěvy lékaře, úřadu, pošty.

Na poštu teď díky usnesení zastupitelstva z 15. 12. 2014 jezdím Starolázeňskou a na moje podněty nikdo nereaguje, ani na webu MČ v rubrice Otázky a odpovědi. Jiří Kodet

** ** ** ** **

Je 06,55 hodin, autobus ze stanice Radotínská směrem na Prahu odjíždí o dvě minuty později, přechází vozovku starší, ale sportovně vyhlížející dáma. Autobus již stojí ve stanici. Podívá se vlevo, vpravo a vejde do vozovky. V tom okamžiku za ní ohlušující svist brzd. Od smrtelné události rozhodovaly setiny vteřiny. Auto, které ve velké rychlosti si zkracuje cestu v protisměru, předjíždí čekající jak auta, tak i ten autobus, přes plnou čaru a kužele má po své pravé ruce. Končí, stojíc na brzdách, na zastávce, která směrem na Radotín. Řidič na nic nečeká a rychlostí blesku odjíždí na Malou Chuchli.

Kdyby tam ten výkus autobusové stanice nebyl, tak v jedné rodině by dnes byl převelice smutný večer. Bohužel podle informací, které jsme obdrželi, to není první případ. Podobnou zkušenost již má řada občanů. Co je to za lidi, řidiče, kteří si dovoli, i přes všechny dopravní zákazy, před železničním přejezdem vjíždět do protisměru. V jaké to době žijeme....

/Také jste zažili nějaký podobný příběh? Tak nám ho popište pod tímto článkem v komentářích.../

...řekni sýýýýýýr?!

Není to zas tak dlouho co jsem kráčel jednou významnou pražskou ulicí. A co nevidím! Nově otevřený obchod se sýry. A ty já mám moc, ale moc, rád. Jeden krásnější a chutnější než druhý a ceny fantastické - 58 korun, 60 korun. Tak jsem vešel dovnitř a téměř si začal objednávat. No nekup to když deset deka stojí šest korun. Jenže ono kilo bylo za 600 korun. Já jsem z toho byl tak zmatený, že jsem odešel bez zaplacení.

Dnes jako vynikající a fikaný fotoreportér již na tu jdu jinak. Vyfotím, nejlépe se sýrem, ale bez jakéhokoliv oblečení, a pak dívce, prodavačce, sýrařce, věnuji úžasnou fotografii. A dnes já již za sýry z celého světa vůbec nic neplatím. Jo holt kdo umí ten umí....

Velrybářská loď projela Chuchlí po Vltavě

26. května 2016 v 22:30 | Ryb je stále málo, a tak poslouží i ty z naší milované řeky. Víte, že olejovky, které kupujeme, loví otroci? A když takový zubožený "rybář" je nemocen, tak ho hodí přes palubu žralokům. Takový je dnešní svět. |  III - Vltava
Na loď, když roztáhla svá chapadla, byla zajímavá podívaná. Bohužel, dávno jsou pryč časy, kdy to kolem Vltavy žilo. Že by se to již nikdy nemělo vrátit? Na magistrátu hl. m. Prahy jsou připraveny stovky milionů korun, které by to dokázaly změnit. Nyní je míč, rozhodnutí, na zastupitelstvu a zejména pak na finančním výboru...


Vltavu brázdila vyměřovací loď. Co ale měřila a proč, tak to nám není známo. Jenom víme, že před mnoha lety minimálně jednou kolem břehů Malé a Velké již plula. Jestli víte, tak prosím napište do komentářů.

.....

Malou chvilku se s tímto kolosem snažila udržet krok pramice mladých vodáků. Není od rodičů nic rozumnějšího než svým dítkám umožnit poznat život na vodě, pod stany, v přírodě. Nejen že je to po všech stránkách obohatí, ale věřte, že na život na vodě, kolem řeky, budou vzpomínat po celý život.

Chuchelští hasiči dostanou nejmodernější profesionální vozidlo.

26. května 2016 v 10:20 | Víte jaký je rozdíl mezi socialistickým požárníkem a kapitalistickým hasičem? Ten první požáry zakládal a ten druhý je hasí... |  CAUSA prachy pro Chuchli
Nyní je řada na vedení místního chuchelského úřadu. Jen on může o nový nejmodernější (video při svém rychlém požárnickém zásahu natočil Václav Burle) zásahový hasičský automobil požádat!!! Peníze jsou, tak proč si je z podlahy magistrátu hl. m. Prahy nezvednout!!! A jaká je v chuchelském sboru současná situace? Součástí tohoto článku je ANKETA !!!
Pomozte nám prosím rozklíčovat mladé požárníky, kteří jsou na fotografii. Fotografie byla pořízena neznámým autorem na počátku padesátých let minulého století. (Snímek si zvětšíte podržením klávesy Ctrl a klikáním na plus +.

Na magistrátu hlavního města Prahy v těchto dnech je k dispozici na zakoupení nové hasičské techniky 88 000 000,- korun. Z toho je čtyřiapadesát milionů vyhrazeno na vozový park. Pro chuchelský místní úřad je to velká příležitost jak našemu hasičskému sboru zakoupit minimálně nový nejprofesionálnější automobil. Další peníze jsou vyhrazeny na získání dovybavení, výzbroje a výstroje, ale i na stavební práce všeho druhu. O nové cisterny například požádal Radotín a Zbraslav. Pouze Chuchle, tak jako vždy, o nabízené peníze asi nemá zájem!!! Kdo je vlastně starostou chuchelského sboru? Ten také spí?!

Zajímavost: V Praze je aktivních, tedy každou minutu připravených vyrazit k požárům, 550 dobrovolných hasičů. Dalších 2000 členů pomáhá jiným způsobem. Velký význam pro obce mají i akce, které hasičský sbor pořádá pro své občany, sousedy a sousedky, děti. I v tomto je jejich mimořádně úspěšná činnost nezastupitelná. A ti naši chuchelští "profesionálové" patří v rámci nejen hlavního města mezi ty nejspolehlivější, nejlepší. A za to jim patří dík nás všech!!!

Doplněk: Když z vaší strany bude zájem, tak si můžeme o chuchelském sboru napsat více podrobností. Víte například co je to Fireport?

Pozvánka: Chuchelští hasiči 4. června od 13 hodin pořádají v areálu zdraví Dětský den. Všichni, i dospělci, jste srdečně zváni. Kvalitní občerstvení bude připravené na hasičském ohni a další pak prohnané hasičskou pípou. Všeho bude dostatek, nezapomeňte si vzít kapesníčky na utirání mastné huby. Nezapomeńte přímo na místě v Chuchelském háji našim hasičům vyjádřit podporu a zároveń jim za více než staletou práci - pro nás všechny - poděkovat. -b-

Bohužel jinou fotografii v archivu chuchle.blog.cz alias Naše Chuchle nemáme. Ale my se polepšíme...



Potíže s hasičským autem LIAZ CAS 25

26. května 2016 v 10:14 | Ivana Malanticová |  Hasiči
Jak možná někdo z Vás čtenářů ví, posledního téměř půl roku jsme bohužel měli nepojízdné naše hasičské vozidlo LIAZ CAS 25. Vše začalo na konci loňského roku na technické prohlídce, kterou jsme bohužel neprošli. Důvody byly dva - potíže s brzdami a rozdílné číslo karoserie v technickém průkaze a na vozidle.

Po letech, kdy jsme bez problémů procházeli kontrolou se stávajícím číslem karoserie, kontroloři až nyní zjistili, že máme první tři čísla v technickém průkazu zapsaná špatně. Někdo totiž před hodně lety, připsal čísla z nástavby do technického průkazu auta. Vypisovat Vám to běhání po úřadech nebudu, ale bylo třeba hned několik návštěv na různých místech, na kterých jsme strávili leckdy i celé dopoledne, než nám vůbec někdo byl schopný sdělit, jak máme danou situaci vyřešit. Nakonec jsme museli požádat chuchelský úřad, který je vlastníkem našeho hasičského vozidla, aby zkontaktoval přímo výrobce vozu LIAZ, od kterého jsme museli získat dokument o výrobě tohoto vozu, kde bylo uvedeno správné číslo karoserie. S tímto dokumentem už naštěstí nebyl problém získat nový technický průkaz, se kterým jsme na technické prohlídce bez problému prošli.

Souběžně s tímto jsme řešili také opravu brzd, kde jedna z nich hodně táhla do strany. Auto jsme měli několikrát v servisu, kde provedli výměnu některých brzdových dílů, ale bohužel ani to nestačilo na to, abychom technickou prohlídkou prošli. Zkusili jsme tedy, už sami, vyměnit díly z té strany, která netáhla na druhou, ale bohužel ani to nepomohlo. Nutno říci, že kluci museli sundat a nandat kola hned několikrát a když si představíte, jak velká kola u hasičského auta jsou, tak si asi dovedete představit, jaká to byla náročná práce.

Nakonec si někdo vzpomněl, že existuje jeden přístroj s názvem bekupr, kterým dříve opravovali kola u starých autobusů. Háček byl ale v tom, že se tento přístroj již nevyrábí a servisy ho nemají, protože se s ním opravují jen starší vozidla. Naše hasičské auto je však z roku 1988, takže jsme věděli, že se na něj půjde dát použít a v podstatě to byla naše poslední možnost, jak se pokusit brzdy opravit. Měli jsme ale veliké štěstí, protože jsme našli tři roky starý inzerát na prodej výše zmíněného bekupru a k našemu překvapení pán, co ho prodával, ještě jeden měl.

Hned jsme tedy pro něj jeli a ještě ten den zkusili brzdy opravit. Protože je tento přístroj mechanický, stálo nás to hodně dřiny a potu ručně přetočit obložení brzd, ale vyplatilo se! Nakonec jsme technickou prohlídkou prošli a naše vozidlo je opět po několika měsících schopné výjezdu.

Máme štěstí, že jsou ve sboru tak šikovní mechanici, kteří si prozatím vždy poradili s každým problémem, který na naší technice vznikl.
Ivana Malatincová

Chuchelské škole chybí dílny a zemědělské a zelinářské pozemky

25. května 2016 v 10:10 | Podívejte se na své potomky ve vysílání ČT 1 |  Škola
http://www.ceskatelevize.cz/porady/1097181328-udalosti/216411000100519/ (...pořad z chuchelské školy najdete ve spodní části.)

Postavili jsme novou školu (II) a začínáme s třetí (III). Jak jsme nevěděli kolik dětí u nás v obci bude, tak zase nevíme, že potřebujeme dílny a pozemky. Kde a u koho se stala chyba? Třeba nám to zastupitel pro školství a výstavbu školy vysvětlí. Dá se ještě zjednat náprava?

Na straně druhé vláda České republiky opět objevuje Ameriku. Vždyť většina nás odrostlejších prošla jak dílnami, tak i pozemky. Proč se tato vynikající myšlenka zrušila? Opět ode zdi ke zdi! Důvod je ale nám zasvěceným zřejmí. Všechna děcka se hlásí na školy, které ve svém důsledku jsou pro praktický život naprosto k ničemu. Navíc chybí řemeslníci, technici, inženýři, matematici. A to chce vláda urychleně změnit.

Vůbec by nebylo od věci, kdyby chuchelská škola, kromě dílen a pozemků, měla i tento bourák. A je ihned k dispozici. Kluci, ale i děvčata, by se ho naučili rozebírat, ale také řídit, opravovat. Problémem by ani nemusely být peníze na získání autodromu. Evropská unie má přece bezednou pokladnu. Tak pojďme do toho a půl je hotovo...

...a vůbec by rovněž nebylo marné mít i nějaký ten skleník. Podobný jako mají v DDM na Praze 5 v Drtinově ulici. Pěstovat třeba orchideje a ty pak prodávat na trhu u Anděla. Penízky by pro školu přišly hodně vhod. Škoda, že jsme si nechali zbourat ty ve Waltrovce.

Tak k nám zavítal mykolog až z dalekého Japonska. Houbař všude bratra má.